טיפוח הקרקפת והפאה

טיפוח הקרקפת והפאה

אחת מתופעות הלוואי המתלוות לטיפול הכימותרפי היא יובש בעור בכלל ובעור הקרקפת בפרט. על מנת להקל את אי הנוחות המתלווה ליובש בעור הקרקפת ולתחושת הצריבה חשוב להקפיד על היגיינה וטיפוח העור. יש לחפוף את הקרקפת בעזרת שמפו עדין בעל מקדם לחות גבוה. לאחר החפיפה יש לספוג את המים בעדינות בעזרת מגבת; אין לשפשף את הקרקפת או לייבשה באמצעות מייבש שיער. לאחר המקלחת ובמהלך היום יש למרוח קרם לחות עדין, לא שומני, אשר נספג מהר ומקנה לעור גמישות ותחושת הקלה.
יש להגן על העור מקרני השמש באמצעות כובע ובגדים ארוכים.
יש להימנע משימוש בחומרים מחמצנים לצורך צביעת השיער, בזמן הטיפול וכחצי שנה לאחריו (ניתן להשתמש בצבעים שאינם מכילים חמצן)

טיפול שוטף בפאה:
על מנת לשמר את המראה הטבעי לאורך זמן יש לחפוף ולסדר את הפאה אחת ל-2 עד 4 שבועות. את התחזוקה השוטפת והחפיפה מומלץ לבצע במקום מקצועי ובעל ניסיון אבל ניתן לבצע אותה בבית לאחר קבלת הדרכה מקצועית. ימי הקיץ החמים והלחים גורמים לשיער להתנפח, והזיעה מרטיבה את רשת הפאה וגורמת לקשרים – בייחוד באזור העורף. על מנת לשמור על מראה רענן וטבעי יש חשובות יתרה להקפיד על שימוש בחומרי טיפוח והוראות התחזוקה.

לסיכום:
פרק הזמן העומד לרשות החולה מתחילת הטיפול הכימותרפי ועד תחילת הנשירה הינו כשבועיים נשירת השיער אורכת כשבוע והפאה נדרשת לתקופה של חצי שנה עד שנה
פאה רפואית נכללת בסל הבריאות וניתן לקבל עבורה החזר כספי מקופת החולים עם הצגת חשבונית. ישנם מספר רב של סוגי פאות, בדגמים ובצבעים שונים, הניתנים להתאמה לפי דרישת הלקוח.
הטיפול השוטף בפאה נעשה אחת ל-2 עד 4 שבועות, והוא כולל חפיפה וסידור של הפאה